Zavezujem se,
da bom upošteval
omejitve hitrosti,
Zaradi hitrosti je v preteklih dveh letih življenje izgubilo 107 oseb, 716 se jih je hudo telesno poškodovalo.

Klikni za več...

da
ne bom vozil pod vplivom
alkohola,
Zaradi alkohola je v preteklih dveh letih življenje izgubilo 99 oseb, 371 se jih je hudo telesno poškodovalo.
Alkohol zmanjšuje obseg in pravilnost zaznav ter podaljša reakcijski čas. Z alkoholom se pojavijo motnje pri zaznavanju svetlobe.

Klikni za več...

da ne bom

uporabljal telefona
med vožnjo.
Angleška raziskava je dokazala, da je vožnja voznika, ki telefonira med vožnjo, enaka vožnji pod vplivom 0,8 promila alkohola v krvi!

Klikni za več...

Zavezani obljubi, ki smo si jo dali ob vstopu v Desetletje za večjo varnost 2011 -2020, upoštevamo omejitve hitrosti, ne vozimo pod vplivom alkohola in ne telefoniramo med vožnjo. S tem po svojih močeh vplivamo na večjo varnost na cesti.

Obdarujmo drug drugega, podarimo si varnost. Srečno 2014!

Pridružite se nam! Prvih 14, ki boste do 31. decembra 2013 potrdili zavezo na vvv2014.si, bomo razveselili z darilom!

V nagradnem skladu so naslednje nagrade:

- 4 x intenzivni tečaj varne vožnje za avtomobiliste v AMZS Centru varne vožnje
- 10 x osnovno članstvo AMZS

Nagrade bomo podelili po zgoraj navedenem vrstnem redu glede na vrstni red izpolnjenih zavez.


Kakšna zaveza? Čemu? Zakaj? Ponovno en nem podpis več? Razmišljate v tej smeri?

Niste edini, ki ste v dvomu. V dvomu so bili vsi, ki so spremljali stanje varnosti slovenskih cest v obdobju 2001-2007, boleče, na repu držav EU. V AMZS smo verjeli, da zmoremo več. In ravno zato smo kot pobudniki zaveze »Desetletja za večjo varnost na cestah 2011 – 2020«, slednjo, skupaj z vami, podprli z življenjskimi, strokovnimi, evalviranimi preventivno-izobraževalnimi projekti.

Še več. V projekte smo dali del sebe. Z obeleževanjem Svetovnega dne spomina na žrtve prometnih nesreč, katerega aktivni podpornik smo, (www.varna-pot.si), smo prisluhnili tistim, ki trpe za posledicami prometnih nesreč. Nemim statističnim številkam smo z našimi aktivnostmi dali svoj doprinos v mozaik večje varnosti slovenskih cest.
Dovolj velik razlog za preskok k lastni zavezi? Menimo da, podprite nas in pridružite se nam na tej poti!

Vir: Policija

Vir: Policija

Vir: Policija

Info: Slovenske ceste so od leta 1991 do 2011 zahtevale 6549 človeških življenj, 233.486 oseb se je telesno poškodovalo. V letu 2012 so slovenske ceste zahtevale 129 človeških življenj, 9006 oseb se je telesno poškodovalo.

Hitrost

Zaradi hitrosti je v preteklih dveh letih življenje izgubilo 107 oseb, 716 se jih je hudo telesno poškodovalo.

Možnost da pešec preživi trk z vozilom pri hitrosti 30km/h je 95%, pri 50km/h 55% in pri 70km/h samo še 15%!
Z znižanjem hitrosti vozila le za 5km/h, iz 60km/h na 55km/h, zmanjšamo možnost prometne nesreče s smrtnim izidom za 42%!

Alkohol

Zaradi alkohola je v preteklih dveh letih življenje izgubilo 99 oseb, 371 se jih je hudo telesno poškodovalo. Alkohol zmanjšuje obseg in pravilnost zaznav ter podaljša reakcijski čas. Z alkoholom se pojavijo motnje pri zaznavanju svetlobe.

0,2

  • Težave pri opazovanju premikajočih luči.
  • Slabša se sposobnost ocenjevanja razdalje.

0,3

  • Zmanjša se sposobnost globinskega opazovanja.
  • Vozniki tvegano prehitevajo in vozijo s prekratko varnostno razdaljo.

0,5

  • Objekti opazovanja se vam zdijo bolj oddaljeni, kot so v resnici.
  • Previsoka hitrost v ovinkih.
  • Zamujanje s spreminjanjem smeri - Vozilo lahko kaj hitro zanese.
  • Rdeča slepota. Slabše zaznavanje rdeče luči na semaforju, zavornih luči, cestnih označb za ovire ipd.
  • Počasnejše preusmerjanje pogleda z enega predmeta na drugega.
  • Počasnejše odzivanje na svetlobne spremembe. Zasenčene luči lahko voznika začasno oslepijo.
  • Daljši reakcijski čas vpliva na pravočasnost ustavljanja. Če pri hitrosti 50 km/h pritisnete na zavoro, je pot ustavljanja daljša za 14 metrov.
  • Pojavijo motnje ravnotežja, kar je zlasti nevarno za voznike enoslednih vozil.

1,0

  • Znatno zmanjšana prilagojenost hitrim svetlobnim spremembam.
  • Bistveno je zožen zorni kot. Voznik težko dojeme, kaj prihaja z leve in kaj z desne strani, kar je lahko zlasti usodno v križiščih.
  • Zaznavanje in ocenjevanje globine in pozornost se zmanjšata za polovico. Reakcije so praviloma prepozne in napačne. Posledice so naleti.

Še nekaj informativnih izračunov:

  • Veliko 4 % pivo (5 dcl) vsebuje 20 g alkohola. 80-kg moški > 0,4 ‰.
  • Kozarec 11 % vina (2 dcl) vsebuje 17 g alkohola. 80-kg moški > 0,3 ‰.
  • Kozarček 30 % likerja (0,5 dcl) vsebuje 12 g alkohola. 80-kg moški > 0,2 ‰.
  • Kozarček 40 % žganja (0,5 dcl) vsebuje 16 g alkohola. 80-kg moški > 0,3 ‰.

Telefoniranje med vožnjo

Angleška raziskava je dokazala, da je vožnja voznika, ki telefonira med vožnjo, enaka vožnji pod vplivom 0,8 promila alkohola v krvi!

Mednarodne raziskave potrjujejo, da uporaba mobilnih telefonov med vožnjo vpliva na:

  • slabši reakcijski čas (tudi do 50 % slabši kot vožnja v normalnih pogojih);
  • počasnejše zaznavanje in reagiranje na prometno signalizacijo;
  • daljši zavorni čas z večjo intenziteto zaviranja in manjšo zavorno potjo (pri vožnji z uporabo mobilnega telefona se reakcijski čas poveča iz 0,3 sekunde na 0,7 sekunde);
  • zmanjšano zaznavanje okolice in prometa;
  • večje tveganje pri odločitvah (zmanjšana varnostna razdalja, manjše prilagoditve hitrosti in drugim razmeram na cesti);
  • kompenzacijsko vedenje (zmanjšana hitrost);
  • manjša stopnja uporabe varnostnega pasu.
Aktivnosti
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020